Elisa e Marcela

O espectáculo máis premiado de A Panadaría.

Ano 1901, A Coruña. Dúas mulleres casan na Igrexa de San Xurxo, unha delas vestida de home. Unha historia de persecucións policiais, fuxidas en dilixencia, cambios de identidade e informacións manipuladas.

As cómicas de A Panadaría presentan unha reconstrución irreverente dun suceso real. Unha comedia musical onde o verídico parece invento. Elisa e Marcela é unha historia de amor a contratempo.

Premios

Premio Luísa Villalta para Proxectos Culturais pola Igualdade 2017

Premio María Casares a Mellor Espectáculo 2018

Premio María Casares a Mellor Texto Orixinal 2018

Premio María Casares a Mellor Actriz Protagonista (Areta Bolado) 2018

Premio María Casares a Mellor Dirección 2018

Premio Marcela e Elisa da Asociación ALAS 2018

Premio FETEGA a Mellor Actriz (Areta Bolado, Noelia Castro e Ailén Kendelman) 2018

Premio FETEGA a Mellor Espectáculo 2018

Premio do Público da Mostra Internacional de Ribadavia 2018

Premio Las Horas do Festival de Cine LGBT de Extremadura 2019

Premio Begoña Caamaño á Acción Cultural pola Igualdade 2020

Premio Pluma da FELGTBI+ 2021

Críticas

«Sin proyectores, pantallas ni microfonía, A Panadaría hace cine»

Javier Vallejo. El País

«No nos extraña que empiecen a coleccionar premios… Perderse Elisa y Marcela es perderse una de las mejores obras de la temporada, de varias temporadas».

José María Plaza. El Mundo

«Unas risas y una música que resultan cardiosaludables, pues dejan el corazón contento, y la cabeza llena de alegría».

Antonio Hernández Nieto. Huffington Post 

«Una especie de pequeño altar a la creatividad y un enorme tributo a lo activista como concepto».

F. Javier Suarez Lema. Mi reino por un caballo

«Tres actrices, tres camaleones».

Pedro Espinosa. Cadena Ser

«Un canto al amor valiente y, a la vez, un homenaje y una reivindicación».

Afonso Becerra. Artezblai

«Facéndonos chorar da risa, chega tamén directa á boca do estómago para nos revolver».

Lara Rozados. A Sega

«Éxito desbordante de un espectáculo transgresor».

J. A. Martínez Sevilla. El Ideal Gallego

«Son moitas as habilidades artísticas e musicais, moita a intelixencia e a inventiva, moita a gracia que desbordan, moita a desmitificación que levan a cabo […] Fan con mestría un exercicio emancipador, un divertido acto político».

María Xosé Queizán. PrazaGal

«Sen dúbida, unha das grandes triunfadoras da temporada».

Antón Lopo. Diario Cultural 

«Unha comedia impresionante, cunha estrutura e ritmos trepidantes que destila virtuosismo».

Laura Porto. Revista Galega de Teatro

«Puro teatro»

Jose An. Montero. Revista Espacies

«Las intérpretes, tres auténticos todoterrenos, se bastan y se sobran para poner en pie un verdadero aunque modesto musical».

Rosalía Gómez. Diario de Sevilla

«No hay ni un atisbo de profundidad dramática, como si hubiese miedo a perder la comedia por mostrar».

Hugo Álvarez Domínguez. Butaca Anfiteatro

«A nadie le amarga un dulce, sobre todo si las obradoras son expertas confiteras».

M. J. Cortés Robles. Actuantes

Equipo

Creación e Interpretación: Areta Balado, Noelia Castro e Alién Kendelman

Dirección: Gena Baamonde

Texto: A Panadaría Gena Baamonde

Música Orixinal: Alién Kendelman

Iluminación: Laura Iturralde e Montse Piñeiro

Vestiario: Fanibell

Deseño Soporte: Beatriz de Vega

Construción Soporte e Tea: Cdg

Imaxe gráfica: Noelia Castro

Fotografía: Pilar Abades

Vídeo: Alex Penabade

Asesoría en Canto: Marión Sarmiento

Produción: Alién kendelman

Axudantía Produción: Liza G. Suárez