As que limpan

Un cartel pendurado no manubrio da porta: «Por favor, arranxe o cuarto». Ao regreso da praia, as camas feitas, as toallas limpas e o baño impoluto. Son as que limpan, as invisibles que carretan ao lombo un sistema turístico precarizador.

As que limpan é unha sátira utópica inspirada na loita organizada das camareiras de piso dos hoteis por conseguiren uns dereitos laborais e sociais xustos. Fronte a elas, a avaricia voraz dos propietarios das cadeas hoteleiras. Hai quen nunca limpou un váter e hai quen limpa 500 ao mes.

Premios

Premio do Público na Mostra de Teatro Galego de Cariño 2022

Premio a Mellor Espectáculo de Sala na Feria de Teatro de Castilla y León 2022

Premio María Casares a Mellor Espectáculo 2023

Premio María Casares a Mellor Dirección 2023

Premio María Casares a Mellor Texto Orixinal 2023

Premio María Casares a Mellor Actriz Protagonista (Noelia Castro) 2023

Premio do público da Mostra Internacional de Ribadavia 2023

Críticas

«As que limpan atopa a virtude do equilibrio entre a pericia teatral, a comicidade e o compromiso esperanzador».

María Reimóndez. Nós Diario

«Hay que ir a ver todo lo que pongan en escena las mujeres de la compañía gallega A Panadaría […] Areta Bolado, Noelia Castro y Ailén Kendelman recogen la mierda del mundo, esa misma mierda que cada día recogen las que limpian todos los rincones, y la convierten en belleza».

Esmeralda R. Vaquero. Píkara Magazine

«Solo con sus voces van tejiendo en vivo un espacio sonoro harto más expresivo que la mayoría de los que solemos oír».

Javier Vallejo. El País

«Hora y media de comedia empática y acidez política sobre la realidad, el abuso y la injusticia que sufren las popularmente conocidas como Kellys».

Lucas Ferreira. En Platea

«Las camareras de piso, el dueño explotador y corrupto, el presidente del gobierno, falso y miserable… son los personajes que las tres actrices se pasan, como las jugadoras de fútbol se pasan el balón, para meterle una buena goleada al sistema casposo, heteropatriarcal, machista, explotador y depredador, que amenaza con convertir nuestro paisaje en un parque temático para el turismo».

Afonso Becerra. Artezblai

«Un texto desbordante de mala leche, de corrosiva crítica social, de enérgica lucha feminista, de la maravillosa retranca gallega».

Fernando Muñoz Jaen. Vista teatral

«Ellas son el altavoz perfecto para hacer temblar a la sociedad».

María Cabal. Teatro Madrid

Equipo

Creación e Interpretación: Areta Bolado, Noelia Castro e Ailén Kendelman

Apoio dramatúrxico: Paula Carballeira

Música Orixinal: Ailén Kendelman

Caracterización e vestiario: Esther Quintas

Escenografía: Beatriz de Vega

Axudantía de escenografía: Daniela Rodas

Iluminación: Del Ruíz

Asesoría lingüística: Rosa Moledo

Asesoría de movemento: Clara Ferrão

Ollo máxico: Sara Rodríguez

Produción: Ailén Kendelman

Axudantía de produción e documentación: Celina F. Ponte

Imaxe Gráfica: Carla Berrocal

Vídeo: Álex Penabade

Tráiler: Lucía Estévez

Fotografía: Pilar Abades e Leticia T. Blanco